מה זה
בכלל ui/ux?

יזמים רבים ובעלי עסקים יש להם רעיון לעצב תוכנה / אתר מורכב / אפלקציה לעסק שלהם או שרוצים ליזום מיזם חדש
הם הופכים אותו מכל הכיוונים מנסים לראות את הריווחיות? איך יעשו מזה כסף בסופו של תהליך,
ומתחילים להניע את הגלגלים…
פונים למתכנת שחבר/ידיד המליץ להם, מניחים לו את רעיון ומתחילים לבנות או לכתוב קוד…

אופס… התוכנה לא נראית כמו שצריך קצת מיושנת.. קצת חורקת ואולי אפילו מסורבלת,
מרגישים שהרעיון קצת נתקע ולא מבינים איך כל הדבר הגדול זה הולך להיות המיזם הבא…
למה העצם זה נראה תוכנה ישנה שבעצם זה רעיון חדשני מודל 2026 !!!??
למה בסופו של תהליך הלקוח לא קלט מה עליו לעשות?!
עשרות אנשים הורידו את התוכנה /נכנסו לאתר ולא המשיכו והתקדמו למטרה שתככנו ויזמנו מראש

ומה שבעצם אנחנו צריכים לתת ללקוח זה חווית משתמש כיפית עם הנאה מרובה

כל הכסף ירד לטמיון.. ההשקעה הכספית, הזמן היקר ובעיקר התדמית

חווית משתמש של המוצר לא עמדה במבחן התוצאה, תסכול אכזבה…

ומה שבעצם אנחנו צריכים לתת ללקוח זה חווית משתמש כייפית עם הנאה מרובה

אז איך עושים את זה? איך מגיעים למוצר שמניע גלגלים בדרך ליעד?
איך בדיוק זה עובד אפיון ועיצוב מוצר בדיגיטל?
איך יוצרים מוצר עם חווית משתמש מקצועית, כיף והנאה וחיבור של הלקוח למוצר
מניב ומביא תוצאות טובות בשטח.

אנסה לתמצת לכם את זה בכמה שלבים כי זה עולם רחב ומענין.

שלב ראשון – מחקר וסקרי שוק

מקבלים את גרעין הרעיון ומתחילים במחקר, מתשאלים קהלי יעד בשאלונים מובנים
בודקים מתחרים דומים,
מתבוננים מה לעשות ומה לא לעשות… ועוד…
יוצרים פרסונה (היא דמות הסיכום של קהל היעד)
מה המוצר שלנו הולך לשדר? איך הוא יעבוד להם, איזה פיצ'רים אנחנו צריכים לקהל יעד שלנו
האם זה מבוגר? או ילד? איש הייטק עסוק? או מנהל עסק מורכב ועוד'…

יופי מצוין, אנחנו יודעים קצת יותר לקראת מה אנחנו הולכים…

חשוב מאד לדייק את קהל היעד ולא להסתמך על הדעה והתובנות שיושבים לנו בראש או ללקוח
בעצם הכלל הוא: אנחנו בחיים לא הקהל יעד! לא אנחנו המעצבים והמתכנתים ולא היזמים בעצמם
למה בעצם?
כי כל התובנות שיש לנו במח יושבות על התובנות שיש לנו בלבד
ובעצם הקהל יעד הוא הלקוח של המוצר יש לו דעות משל עצמו, רגיל לעבוד בצורה אחרת
אם אנחנו מביאים לו משהו חדש אנחנו צריכים לשאול ולכוון אליו והוא כרגע המטרה
בכדי שנביא לו מוצר שהוא יאהב ואז המוצר שלנו יהיה רווחי העסק שלנו ינסוק למעלה עם לקוחות מרוצים >>>
אז ברגע שיש לנו תובנות אמיתיות אנחנו מתחילים לאפיין את המוצר לתת לו ידיים ורגליים
לשים על הדף מה אנחנו רוצים שיהיה בו, איזה פיצ'רים הוא יכיל? מה התכונות של המוצר ועוד.
יוצרים מסמך סיכום ותו"כ אנחנו בודקים שוב את ההתאמה של המוצר לקהל היעד

שלב שני – מאפיינים מסכים

מה המטרה בעצם:
1. לאפשר לכל המעורבים בפרויקט לקבל הצצה ראשונית בתוצר עוד לפני שפותחה ונכתבה שורת הקוד הראשונה
כמו תוכנית אדריכלית המאפשרת לדעת את הפרמטרים של הבנין עוד לפני הקמת היסודות.
2. האפיון גם מהווה בסיס להצעת המחיר הכללית של המוצר.
3. האפיון יוצר תיאום צפיות ומה אמור להכיל הפרויקט ואיך אמור להיות,
אם לא יהיו הוראות ברורות ותוכנית עבודה 3 מתכנתים יכולים לבצע ביצועים שונים למוצר
4. האפיון חוסך זמן ומשאבים יקרים ועליות תיקון טעויות בפיתוח קיים, ברגע שעושים אותו על האפיון לפני הפיתוח הכל יותר קל וחסכוני
5. בירור טכנולוגיות זמינות ומגבלות – בשלב האפיון עולות שאלות על טכנולוגיות שונות האם הן מתאימות מוצר, תקציב, פלטפורמה, קהל יעד
עבודת מחקר יכולות לכוון לכיוון הנכון למוצר שלכם ומה שחשוב לעשות את זה תוך כדי אפיון ולא תוך כדי הפיתוח ככה תחסכו משאבי זמן ותקציב יקר!

אז הבנו שמטרת אפיון יכולה לעשות לנו מוצר טוב יותר ולחסוך לנו משאבים של זמן וכסף!!

שלב שלישי – מעצבים

אחרי שיש כבר אפיון משלכם ויש מסמך מסודר מה הולך להיות המוצר שלנו
צריך להוריד לפסים מעשיים שלא תמצאו את המתכנת / בונה האתר כ
ותבים קוד מתאימים פונטים/צבעים/גדלים מבקשים שינויים, משנים עמודים,
הכל מתהפך וזה נראה איזה גי'בריש של מוצר ושוב לא מבינים מה הולך פה…
השעות מתקתקות ושעות הפיתוח לא חושבים אפילו לעצור,
תכלס ביקשתי מוצר והכל שם על הפנים ולא מקצועי…

הפתרון! ברגע שכל המסכים מאופינים בתוכנת פיגמה מעוצבים
והפרוטוטייפ משקף את מהלך העמודים
הכפתורים והמידות של האובקיטים והתמונות מדויקות והפונטים תקינים
ויש אישור ובדיקות משתמשים אז אפשר לעבור לפיתוח בצורה חכמה ומקצועית
ומשם למערכת עם חווית משתמש טובה ועיצוב בינלאומי

בקיצור,
כיף להשתמש, כיף לקבל מערכת שעובדת ומניעה את העסק.

היה מענין? גם לכם יש מוצר שאתם רוצים להוציא לפועל?

נשמח להציע לכם פגישת אפיון,
נדבר נשוחח נבנה תרשים ראשוני

צרו קשר לפגישה כאן בתחתית האתר

עידכוני תנועה

רוצים להתעדכן מידי פעם על הנעשה בסטודיו? עבודות, מיתוגים, מערכות ועוד…
כתבו כאן את כתובת המייל ובעז”ה נפגש :)

פגישת טסט

מחפשים את הדרך לעסק שלכם?
כאן בפגישה תקבלו אפיון ואסטרטגיה עסקית להבאת תנועה לעסק שלכם, קבענו!

דילוג לתוכן